Bart
van der Looij
De Domino - straat
Jessie - Stad
Geldermalsen, 7 februari 2013
M. Woudstra
Hamster bv
Oude Gracht 31
Haarlem 2011 GL
Betreft: Klacht aankoop schaatsen Kootstra
Beste Meneer Woudstra,
In oktober vorig jaar zag ik bij u in de winkel een paar schaatsen in
de aanbieding liggen. Deze waren 100 euro toen. Deze waren echter niet meer in
mijn maat op voorraad. Daarom heb ik ze toen bij een van uw medewerkers
besteld. De schaatsen zouden dan in november binnenkomen. Echter in november
bleek dat deze schaatsen uitverkocht waren. Mijn bestelling was dus niet door
gekomen. Aangezien ik in die maand toch wou gaan schaatsen besloot ik een ander
paar schaatsen te kopen. Deze waren van het merk Kootstra en kostte 125 euro.
Ze waren dus duurder dan het eerste merk. Ik heb toen gevraagd om een korting
op deze schaatsen, omdat ik nu door een fout van uw winkel meer geld kwijt was.
Dit verzoek werd echter geweigerd. Toen ik eind november uiteindelijk op het
ijs stond, bleek na een training mijn linker veterbevestiging los te zitten.
Toen ik bij uw winkel kwam zouden mijn schaatsen gerepareerd worden, maar ik
kon nog steeds geen vergoeding krijgen. Wel kreeg ik een tegoedbon, maar ik ben
niet van plan om binnen 2 maanden weer iets bij u te kopen.
De klacht die ik bij u zou willen is dat ik het niet eens ben met de
manier waarop ik in uw winkel ben behandelt. Ik snap natuurlijk dat u niks kunt
doen aan het mankement van de schaatsen, maar ik wil dit wel melden aan u. Wat
betreft de service: Mijn schadevergoeding is al twee keer eerder geweigerd door
u. En mijn eerste bestelling is ook niet goed doorgekomen. Ik zou in november
gebeld worden als mijn bestelling binnen was. Toen dit niet gebeurde, heb ik uw
winkel gebeld. Daar werd ik toen goed behandelt. Maar toen ik uiteindelijk bij
u in de winkel kwam werd er weinig begrip getoond voor mijn probleem.
Ik zou graag een vergoeding krijgen van u voor het mankement van de
schaatsen en de service die ik van uw personeel heb gehad, dit in ruil voor de
tegoedbon die ik nu heb. De schaatsen zijn op dit moment bij u in de winkel en
worden gerepareerd. Ze staan op mijn naam. Ik zou het ook fijn vinden om
excuses te krijgen voor de service die ik heb gehad bij u. Ik heb begrip voor
uw positie, en weet dat u hier ook niet veel aan kan veranderen, maar misschien
kunt u met uw personeel praten? Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt, en
hoor graag van u,
Met vriendelijke groeten,
Bart van der Looij
Bijlage: Rekening Kootstra
schaatsen
Hoi,
BeantwoordenVerwijderenJe hebt de alinea's (inleiding, middenstuk, slot) goed geplaatst. Je hebt (volgens mij) geen spellingsfouten qua grammatica. Je schrijft het vriendelijk, maar overtuigend, prima!
Ik heb wel een paar foutjes ontdekt:
Bart van der Looij
De Domino - straat
Jessie - Stad
Je moet daar bij je postcode, huisnummer, telefoon nummer en e-mail adres neerzetten. En wat bedoel je met '-straat' en '-stad'?
Deze waren 100 euro toen.
Deze waren TOEN 100 euro, klinkt denk ik wat mooier. Dus de toen naar voren. Niet dat het heel veel uitmaakt denk ik!
Toen ik bij uw winkel kwam* zouden mijn schaatsen gerepareerd worden, maar ik kon nog steeds geen vergoeding krijgen.
* hier moet een komma tussen.
De klacht die ik bij u zou willen* is dat ik het niet eens ben met de manier waarop ik in uw winkel ben behandelt.
* hier moet het woord 'indienen' tussen (of eventueel een synoniem?) en dan een komma!
Wat betreft de service: *Mijn schadevergoeding is al twee keer eerder geweigerd door u!
*'Mijn' moet met kleine letter.
Je gebruikt heel vaak het woordje 'toen', die kun je beter vervangen door iets anders. Het leest nogal vervelend!
Verder prima tekst! (voor zover ik zie :))
Groetjes Helene
Bart van der Looij
BeantwoordenVerwijderenDe Domino - straat
Jessie - Stad
Geldermalsen, 7 februari 2013
M. Woudstra
Hamster bv
Oude Gracht 31
Haarlem 2011 GL
Betreft: Klacht aankoop schaatsen Kootstra
dit is de verkeerde opbouw en die laatste zin is in een keer een hele andere lettertype.
Aangezien ik in die maand toch wou gaan schaatsen besloot ik een ander paar schaatsen te kopen.
wou in wilde veranderen, dat is wat netter in een klachtenbrief
omdat ik nu door een fout van uw winkel meer geld kwijt was. Het moet zijn: omdat ik door een fout van uw winkel nu meer geld kwijt ben. namelijk nu en was klinkt niet lekker in een zin.
Daar werd ik toen goed behandelt.= behandelD
en hoor graag van u,
komma moet een punt zijn.
je gebruikt ook vaak het woordje toen. Dat begon me te storen.
maar het is wel een nette tekst.