Beste lezer,
Ik zou graag willen reageren op het stukje tekst genaamd 'WIJ WILLEN LES VAN SLIMME EN COOLE LERAREN, NIET VAN ‘ZESJES’. Ik ben het namenlijk voor een deel niet eens met wat er in dat stukje tekst gezegd wordt.
Er wordt aangegeven dat wij het lerarentekort verkeerd aanpakken. Ik denk dat we het opzich wel goed aangepakt hebben, maar naar mijn idee ligt het probleem ergens anders, namelijk de leerlingen. De studenten van tegenwoordig zijn meestal niet gemotiveerd en kunnen zich niet concentreren onder de les. Hierdoor is de het vak onaantrekkelijker geworden en ook minder leuk. Dan heeft het dus ook inderdaad geen zin om salarissen te verhogen, maar zouden juist de leerlingen aangepakt moeten worden.
Hierbij komt ook dat je tegenwoordig als leraar niet alleen maar je vak uitlegt, maar ook vaak moet surveilleren bij toetsen en problemen tussen kinderen moet oplossen. Elk kind is anders en daarbij moet rekening gehouden worden in de les, daarom is de opleiding voor leraar lang niet alleen maar op één vak ingesteld. Ik denk dan dus ook dat dit veel mensen afschrikt.
Om het probleem aan te passen zou je naar mijn mening dus beter de leerlingen kunnen aanpakken, en ook aparte mensen kunnen aannemen om kinderen te begeleiden. Zo komen er meteen nieuwe banen vrij en is het vak leraar ook nog is veel interessanter. Om de leerlingen aan te pakken zou je strengere straffen kunnen opleggen aan kinderen die de les verstoren of pesten. Hierbij kan natuurlijk ook weer de nieuwe begeleider helpen, zo kunt u zien dat je met de begeleidet een aantal problemen in een keer oplost,
Bedankt voor het lezen,
Bart
Hoi Bart!
BeantwoordenVerwijderenEen goede tekst! Ook fijn dat je regels tussen de alinea's wit laat! De opbouw is prima, en goed dat je een soort inleiding-achtig stukje hebt!
Ik heb een paar vebeterpuntjes:
maar naar mijn idee ligt het probleem ergens anders, namelijk de leerlingen
het probleem ligt ergens, dus 'bij de leerlingen', tussen namelijk en de moet 'bij'.
concentreren onder de les.
Is het niet tijdens de les?
Hierdoor is de het vak onaantrekkelijker geworden en ook minder leuk.
de moet weg.
Geworden kun je beter achter in de zin plaatsen, want het is onaantrekkelijker en minder leuk geworden. Dit klopt ook, maar het is wat mooier :).
Om het probleem aan te passen
pakken, niet passen.
aparte mensen
aparte mensen? Mensen die raar zijn?
is het vak leraar ook nog is veel interessanter.
de tweede 'is' moet 'eens' zijn, als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.
die de les verstoren of pesten.
Ik dacht eerst dat ze de les pesten... Maar het klopt wel hoor! :P
begeleidet een aantal problemen in een keer oplost,
begeleideR en een punt achter de zin ipv een komma!
Verder hele goede tekst!
Xx helene
maar naar mijn idee ligt het probleem ergens anders, namelijk de leerlingen.
BeantwoordenVerwijderenhet moet zijn namelijk bij de leerlingen.
onder de les = tijdens de les
passen = pakken
aparte mensen? Zijn er per se rare mensen voor nodig :P
maar naar mijn idee ligt het probleem ergens anders, namelijk de leerlingen. tweede is moet weg oid
zou je strengere straffen kunnen opleggen aan kinderen die de les verstoren of pesten
hoe je deze zin hebt opgebouwd lijkt het of ze de les pesten. ik zou dus ook dit er bijvoorbeeld van maken: of andere kinderen pesten.
begeleidet = begeleider
voor de rest is de tekst kort en krachtig en zeer duidelijk